6+1 υγιεινές συνήθειες «ασπίδα» κατά της άνοιας

Υγεία


Οι απλοί κανόνες που συμβάλλουν στην καρδιαγγειακή και εγκεφαλική υγεία σύμφωνα με την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

Τι θα μπορούσε να ξορκίσει την άνοια;

Οχι μόνο μία, αλλά επτά καλές συνήθειες φαίνεται πως συνθέτουν μια δυνατή «ασπίδα», μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας ακόμα και σε άτομα που διατρέχουν γενετικά υψηλό ρίσκο. Αυτό είναι το συμπέρασμα νέας μελέτης που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες ημέρες στο διαδικτυακό τεύχος «Neurology» και αποτελεί έναν χρήσιμο οδηγό για την πρόληψη της άνοιας, με την οποία σήμερα εκτιμάται πως ζουν 50 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τους επτά παράγοντες-συμμάχους της καρδιαγγειακής και εγκεφαλικής υγείας, που οι επιστήμονες της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας (AHA) έχουν ονομάσει «Life’s simple 7» – σε ελεύθερη μετάφραση θα μπορούσε να αποτυπωθεί ως οι «επτά απλοί κανόνες για καλύτερη ζωή». Ποιοι είναι αυτοί;

1. Παραμείνετε δραστήριοι.

2. Ακολουθήστε μια καλή, ισορροπημένη διατροφή.

3. Χάστε βάρος.

4. Πείτε όχι στο τσιγάρο.

5. Διατηρήστε υγιή αρτηριακή πίεση.

6. Ελέγξτε τη χοληστερόλη.

7. Ρυθμίστε τα σάκχαρο στο αίμα.

«Αυτές οι υγιεινές συνήθειες έχουν συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο εκδήλωσης άνοιας συνολικά, αλλά παρέμενε αβέβαιο εάν το ίδιο ισχύει και για τα άτομα με υψηλό γενετικό κίνδυνο» δήλωσε η συγγραφέας της μελέτης Adrienne Tin, του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου του Μισισιπή στο Τζάκσον.

Και συνέχισε: «Τα καλά νέα είναι ότι ακόμα και για τα άτομα που διατρέχουν υψηλότερο γενετικό κίνδυνο οι πιθανότητες να εμφανίσουν άνοια μειώνονται όταν ακολουθούν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής».

Η μελέτη

Στην έρευνα συμμετείχαν 8.823 άτομα ευρωπαϊκής καταγωγής και 2.738 αφρικανικής καταγωγής, τα οποία μπήκαν στο… μικροσκόπιο επί 30 χρόνια. Είναι σημαντικό δε να σημειωθεί πως κατά την έναρξη της μελέτης οι συμμετέχοντας είχαν μέσο όρο ηλικίας τα 54 έτη.

Και οι 11.561 είχαν δεσμευθεί να αξιολογούν τον βαθμό συμμετοχής τους στους επτά προαναφερόμενους παράγοντες-κλειδιά. Πώς διαμορφωνόταν η βαθμολογία; Από 0 έως 14, με το 0 να αντιπροσωπεύει την πιο ανθυγιεινή βαθμολογία και το 14 την πιο υγιεινή. Τελικά, η μέση βαθμολογία μεταξύ αυτών με ευρωπαϊκή καταγωγή ήταν 8,3 και η μέση βαθμολογία μεταξύ αυτών με…



Πηγή: in.gr