Τι βρίσκεται πίσω από τις απολύσεις στους κολοσσούς τεχνολογίας;

Οικονομία


Παγκοσμίως, περισσότερες από 120.000 δουλειές έχουν χαθεί.

O ένας μετά τον άλλον οι κολοσσοί της τεχνολογίας ανακοινώνουν χιλιάδες απολύσεις, ενώ καταγράφουν ραγδαία μείωση των εσόδων τους, μετά την «έκρηξη» που κατέγραψαν λόγω της πανδημίας.

Ο Έλον Μασκ, αφού εξαγόρασε το , απέλυσε τους μισούς εργαζομένους της εταιρείας. Σε όσους παρέμειναν στη θέση τους, μέσω email τους ζήτησε ότι θα πρέπει να είναι διατεθειμένοι να ακολουθήσουν ένα «σκληροπυρηνικό πρόγραμμα» εργασίας, με «πολλές ώρες υπό μεγάλη πίεση».

  • Διαβάστε επίσης: Έλον Μασκ στους εργαζόμενους του : Θα γίνετε «σκληροπυρηνικοί» ή θα φύγετε

Η «σκυτάλη» πέρασε στη Meta, που απέλυσε 11.000 εργαζομένους, ενώ αυτή την εβδομάδα η Amazon επιβεβαίωσε ότι περίπου 10.000 άτομα θα χάσουν τη δουλειά τους. Αυτές δεν είναι οι μόνες περιπτώσεις. Για παράδειγμα η Snap είχε ανακοινώσει τον Αύγουστο ότι θα απολύσει το ένα πέμπτο του εργατικού δυναμικού της, που εκείνη τη στιγμή αριθμούσαν 6.500 άτομα.

Παγκοσμίως, περισσότερες από 120.000 δουλειές έχουν χαθεί, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Layoffs.fyi, που καταγράφει τις απολύσεις στον τομέα της τεχνολογίας. Το BBC επιχειρεί να εξηγήσει τι βρίσκεται πίσω από το κύμα απολύσεων στους κολοσσούς αυτού του κλάδου.

Οι λάθος υπολογισμοί

Όταν εξαιτίας της πανδημίας οι ζωές μας μεταφέρθηκαν στο διαδίκτυο, οι τεχνολογικοί κολοσσοί γνώρισαν άνθιση και τα στελέχη τους πίστευαν ότι οι καλές- για εκείνους- εποχές θα κρατήσουν.

Για παράδειγμα, η Meta προσέλαβε περισσότερους από 15.000 ανθρώπους τους πρώτους εννέα μήνες του 2022. Τώρα, στελέχη που ανακοινώσουν απολύσεις λένε ότι έκαναν λάθος υπολογισμούς.

«Πήρα την απόφαση να μειώσουμε σημαντικά τις επενδύσεις μας», είπε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ στους εργαζομένους της Meta, μετά την απόλυση του 13% του εργατικού δυναμικού. «Δυστυχώς, αυτό δεν εξελίχθηκε με τον τρόπο που περίμενα», συμπλήρωσε.

Οι αλλαγές της αγοράς

Οι διαδικτυακές διαφημίσεις είναι η βασική πηγή εισοδήματος για πολλές τεχνολογικές εταιρείες. Όμως, στον κλάδο της διαφήμισης έχουν συγκεντρωθεί «μαύρα σύννεφα». Εταιρείες έχουν έρθει αντιμέτωπες με ολοένα μεγαλύτερη αντίθεση στις παρεμβατικές διαφημιστικές πρακτικές. Για παράδειγμα, η Apple δυσκόλεψε την παρακολούθηση της online δραστηριότητας των χρηστών και την…



Πηγή: Source link