Λιγότερα και φθηνότερα τα προϊόντα στο ηλεκτρονικό «καλάθι» των καταναλωτών

Οικονομία


Η μέση μέση αξία για το ηλεκτρονικό καλάθι παραμένει στα 76 ευρώ, ωστόσο το ποσό αντιστοιχεί σε λιγότερα προϊόντα. Επίσης, το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2022 το μέσο καλάθι περιλάμβανε 33 τεμάχια, έναντι 36 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Ξοδεύουν τα ίδια χρήματα και αγοράζουν λιγότερα και φθηνότερα προϊόντα οι καταναλωτές φέτος σε σύγκριση με πέρυσι από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group για το τρίτο τρίμηνο του 2022.

Συγκεκριμένα, η μέση μέση αξία για το ηλεκτρονικό καλάθι παραμένει στα 76 ευρώ, ωστόσο το ποσό αντιστοιχεί σε λιγότερα προϊόντα. Επίσης, το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2022 το μέσο καλάθι περιλάμβανε 33 τεμάχια, έναντι 36 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

  • Διαβάστε επίσης: Online shopping: Οι δωρεάν επιστροφές σύντομα θα αποτελούν παρελθόν

Πόσο επηρεάζουν οι πληθωριστικές πιέσεις τις αγοραστικές ηλεκτρονικές συνήθειες των καταναλωτών; Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Γκεζερλή, πρόεδρο της Convert Group, από τα δεδομένα που επεξεργάστηκε η εταιρεία προκύπτει ότι «ανάμεσα σε προϊόντα που εξυπηρετούν την ίδια περίπου ανάγκη των καταναλωτών, όσα έχουν μικρότερη τιμή και μικρότερη αύξηση στις τιμές τους φαίνεται να έχουν περισσότερες πωλήσεις».

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ διευκρίνισε ότι παρατηρήθηκε άνοδος 10% σε τζίρο και 4% σε τεμάχια στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label) κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Εξαιρέσεις υπάρχουν σε προϊόντα με ισχυρότερο brand loyalty.

Αναφορικά με τις κατηγορίες προϊόντων που επηρεάστηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό από την αύξηση των τιμών, ο Γκεζερλής τονίζει πως οι κατηγορίες με μεγαλύτερη ελαστικότητα ζήτησης (non-essential) επηρεάστηκαν περισσότερο -όπως για παράδειγμα οι κατηγορίες του κρασιού, των οδοντοβουρτσών ή των προϊόντων γενικού καθαρισμού- ακόμη κι αν δεν παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση στις τιμές αυτών των κατηγοριών.

Την ίδια ώρα η ενίσχυση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή στο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ο αριθμός παραγγελιών αυξήθηκε κατά 18% στο τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. «Σε περιόδους οικονομικών δυσκολιών, ο καταναλωτής πάντα στρέφεται online για να συγκρίνει τιμές προϊόντων…



Πηγή: Source link