Καύσωνας: Τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνετε

Υγεία


Μετά τους ανέμους, τώρα είναι η σειρά του καύσωνα να χτυπήσει την πόρτα μας. Από τις επόμενες ώρες η θερμοκρασία θα ανέβει και θα πρέπει να προσέχουμε

Ο καύσωνας σαρώνει όλη την Ευρώπη. Σε Ισπανία, Πορτογαλία και Γαλλία οι νεκροί ξεπέρασαν τους 1000. Στη Βρετανία τα πάντα παράλυσαν από τη ζέστη και ο κόσμος λιποθυμούσε, ενώ μόλις πριν από λίγες ώρες στη Βόρεια Γερμανία, στο λιμάνι του Αμβούργου, ο υδράργυρος έδειξε 41 βαθμούς, μια ένδειξη που είχε πολλά πολλά χρόνια να φανεί.

Τώρα οι μετεωρολόγοι λένε ότι ήρθε και η σειρά της Ελλάδας. Από σήμερα οι άνεμοι εξασθενούν, άρα και η δροσιά, και τουλάχιστον για μια βδομάδα με 10 μέρες θα βιώσουμε το μαρτύριο του καύσωνα. Μάλιστα σε πολλές περιοχές η θερμοκρασία δεν αποκλείεται να σκαρφαλώσει και στους 42, 43 βαθμούς.

Και είναι ωραία να έχει ζέστη ενώ εσύ βρίσκεσαι στην παραλία. Απολαμβάνεις τον παγωμένο σου καφέ, ή αναψυκτικό και όταν ζεσταθείς πολύ, κάνεις δυο βήματα και βουτάς στη δροσερή θάλασσα, απολαμβάνοντας την αίσθηση.

Τι γίνεται όμως όταν βιώνεις τον καύσωνα όχι σε κάποια παραλία, αλλά στο κέντρο της πόλης, ή σε ένα σπίτι χωρίς air condition; Τι γίνεται εάν πρέπει να εργασθείς κάτω από τον καυτό ήλιο; Εκεί τα πράγματα δυσκολεύουν.

Ο καύσωνας και η υπερβολική έκθεση στις υψηλές θερμοκρασίες μόνο καλό δεν κάνουν στον οργανισμό μας. Πρέπει να προφυλαχτούμε και να προσέχουμε την υγεία μας. Ιδιαίτερο πρόβλημα τις ημέρες του καύσωνα, αντιμετωπίζουν τα μωρά, οι ηλικιωμένοι και άτομα που ανήκουν σε άλλες ευπαθείς ομάδες.

Οδηγίες

Με τον καύσωνα λοιπόν το πρώτο πράγμα που παθαίνει ο οργανισμός μας είναι να χάνει υγρά και εάν δεν προσέξουμε να αφυδατωθούμε και πριν το καταλάβουμε να βρισκόμαστε ήδη στο νοσοκομείο. Υπάρχουν λοιπόν κάποια «μυστικά» που πρέπει να εφαρμόσουμε για να περάσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο ανώδυνα, τις δύσκολες αυτές ημέρες.

-Αποφύγετε την ηλιοθεραπεία και παραμείνετε σε σκιερά και δροσερά μέρη μακριά από χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.

-Αποφύγετε τη βαριά σωματική εργασία ιδιαίτερα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία.

-Αποφύγετε το βάδισμα για πολύ ώρα ή το τρέξιμο κάτω από τον ήλιο.

-Προτιμήστε τα ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα από φυσικό υλικό για να διευκολύνεται ο αερισμός…



Πηγή: in.gr