Καύσιμα: Πάνω από 20% το ποσοστό των λαθραίων ή νοθευμένων καυσίμων στην ελληνική αγορά

Οικονομία


Το κόστος της παραβατικότητας που σχετίζεται με τα καύσιμα για το ελληνικό κράτος, κυρίως λόγω διαφυγής φόρων, υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε περίπου 700 εκατ. ευρώ ετησίως, χωρίς να αποκλείεται να φτάνει ακόμα και στο 1 δισ. ευρώ.

Πάνω από το 20% των καυσίμων, που διακινούνται σήμερα στην ελληνική αγορά, εκτιμάται πως είναι λαθραία ή νοθευμένα με διαλύτες, με μόλις το 6%-7% των πρατηρίων της χώρας να υπολογίζεται πως είναι υπαίτια για την παραβατικότητα, που έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, στερώντας πολύτιμα έσοδα από το κράτος.

Στην καταγγελία αυτή προέβη σήμερα, Τετάρτη, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ) και της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝ.ΒΕ.Θ), Θέμης Κιουρτζής, σύμφωνα με τον οποίο το κόστος της παραβατικότητας που σχετίζεται με τα καύσιμα για το ελληνικό κράτος, κυρίως λόγω διαφυγής φόρων, υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε περίπου 700 εκατ. ευρώ ετησίως, χωρίς να αποκλείεται να φτάνει ακόμα και στο 1 δισ. ευρώ.

Έσοδα που, αν κατέληγαν στα δημόσια ταμεία, υποστήριξε ο κ. Κιουρτζής, θα μπορούσαν να μειωθούν φόροι προς όφελος των καταναλωτών.

Διαβάστε επίσης: Πέντε συμβουλές για να μην σας «κλέψουν» ποτέ στο βενζινάδικο

«Πειραγμένα» συστήματα και επιτήδειοι «κλεφτομάγαζων»

Στην καρδιά του προβλήματος της παραβατικότητας, η οποία άρχισε να εκδηλώνεται εντονότερα στην Αθήνα και στη συνέχεια, ιδίως την τελευταία τριετία, στη Θεσσαλονίκη και τις άλλες περιοχές της χώρας, βρίσκονται, όπως είπε, τα «πειραγμένα» συστήματα εισροών-εκροών, που δεν παρακολουθούν όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας του καυσίμου και καταδολιεύονται από τους παραβάτες.

Το γεγονός ότι, επιπροσθέτως, οι έλεγχοι δεν είναι επαρκείς, επιτρέπει στους επιτήδειους των «κλεφτομάγαζων» να δρουν ανενόχλητοι, όπως τόνισε ο κ. Κιουρτζής, κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου με τον πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), Μιχάλη Ζορπίδη και μέλη του διοικητικού συμβουλίου.

Όπως είπε, μπορεί το σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια να κατέστη υποχρωτικό στα αστικά κέντρα το 2013 και στην υπόλοιπη χώρα το 2014, αλλά είναι τόσο διαβλητό, ώστε αδυνατεί να καταγράψει τις παραβατικές συμπεριφορές.

Ενιαίο σύστημα με την…



Πηγή: Source link