Εμπορικό τρίγωνο: Αυξάνονται οι χρήσεις εστίασης, διασκέδασης και τουρισμού – Πόσα είναι τα κλειστά καταστήματα

Οικονομία


 Τι δείχνει έρευνα του ΟΠΑ και του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών

*Γράφει η Ξανθή Γούναρη

Παρότι οι εμπορικές δραστηριότητες συνεχίζουν να έχουν κυρίαρχο ρόλο στο κέντρο της Αθήνας, η «φόρα» με την οποία αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια οι τομείς της εστίασης/διασκέδασης και της φιλοξενίας ενδεχομένως σύντομα να αλλάξει τον «χάρτη».

Κατέβασαν ρολά

Την ίδια ώρα, σχεδόν ένα στα πέντε καταστήματα στο Εμπορικό Τρίγωνο, που περικλείεται από τις οδούς Σταδίου, Αθηνάς και Μητροπόλεως, έχει κατεβάσει ρολά.

Με βάση τα στοιχεία από την έρευνα/μελέτη των χρήσεων γης του Εμπορικού Τριγώνου της Αθήνας, που βασίζεται στην καταγραφή όλων των ισόγειων καταστημάτων της περιοχής, από τα 1.900 καταστήματα στην περιοχή τα 422, ή ποσοστό 22,4%, είναι κλειστά.

Διαδικασία ανακαίνισης

Ωστόσο ο επικεφαλής της έρευνας, ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κος Γεώργιος Μπάλτας, που σε συνεργασία με την υπηρεσία του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών κατέγραψαν τα αποτελέσματα ανά οδό στο εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας, ανέφερε ότι το ποσοστό αυτό «δεν πρέπει να μας τρομάζει», καθώς μεγάλο μέρος των κλειστών καταστημάτων είναι σε διαδικασία ανακαίνισης, αναπαλαίωσης ή αλλαγής χρήσης, άρα θα επανέλθουν σε οικονομική αξιοποίηση πολύ σύντομα.

Η έρευνα

Η έρευνα παρουσιάστηκε στην εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, υπό την αιγίδα του Δ. Αθηναίων, με τίτλο: «Εμπόριο – Παιδεία – Πολιτισμός».

Αναλυτικά, από την απογραφική κάλυψη κατά 100% όλου του Εμπορικού Τριγώνου προκύπτει ότι σε 65 οδούς και στοές υπάρχουν 1.900 καταστήματα.

Σε αυτά αναπτύσσονται 14 κατηγορίες εμπορικών χρήσεων, όπως ένδυση, υπόδηση, είδη δώρων και οικιακής χρήσης, κοσμήματα, αργυροχρυσοχοΐα, εκκλησιαστικά είδη, τρόφιμα, ποτά, είδη παντοπωλείου, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά, εργαλεία, μηχανήματα, χρώματα εξοπλισμοί οικίας και επιχειρήσεων, κατάστημα παροχής υπηρεσιών, πολυκαταστήματα και φυσικά εστίαση και διασκέδαση, καθώς και τουριστική χρήση για καταλύματα (μικρά ξενοδοχεία, Airbnb).

Κυρίαρχες κατηγορίες

Κυρίαρχες είναι οι κατηγορίες της λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης και υπόδησης και αξεσουάρ (366 καταστήματα, ή ποσοστό 19,4%) και της παροχής υπηρεσιών εστίασης και…



Πηγή: Source link