Διατροφή για την ψωρίαση ανάλογα με τον κάθε ασθενή

Υγεία


Ο κάθε ασθενής με ψωρίαση, μπορεί να βελτιωθεί με τη συγκεκριμένη δίαιτα που ταιριάζει στο προφίλ του, όμως οι γενικές αρχές της μεσογειακής διατροφής βοηθούν αισθητά στην καλύτερη πορεία

Μπορεί η διατροφή να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της ψωρίασης και να οδηγήσει σε ένα καθαρότερο δέρμα;

Μπορεί να μην έχουν ακόμη καθιερωθεί συγκεκριμένα διατροφικά σχήματα, θεραπευτικά για την ψωρίαση, όμως η διατροφή παίζει  πολύ σημαντικό ρόλο στην συνολική αντιμετώπιση της νόσου, ιδίως αν ο ασθενείς πάσχει και από άλλα νοσήματα.

Η διαπίστωση αυτή επισημάνθηκε στη διάρκεια webinar του Σωματείου «Καλυψώ».

Στις πολυάριθμες μελέτες που επιβεβαιώνουν τη θετική επίδραση της διατροφής αναφέρθηκε ο κλινικός διαιτολόγος, αθλητικός διατροφολόγος, εξειδικευμένος στις διατροφικές διαταραχές Δημήτρης Πέτσιος, τονίζοντας ότι κατά τον σχεδιασμό της διατροφής των ασθενών με ψωρίαση,  θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι συννοσηρότητες και να εφαρμοστούν ενέργειες για την πρόληψη των ασθενειών στις οποίες αυτά τα άτομα είναι ευάλωτα.

Διαβάστε επίσης: Η σωστή θεραπευτική αγωγή μειώνει την ψωρίαση αποτελεσματικά

Γι’ αυτό λοιπόν, η διατροφή θα πρέπει να ποικίλλει και να προσαρμόζεται σε κάθε ασθενή ξεχωριστά.

Σύμφωνα με έρευνες, θετικά αποτελέσματα στην πορεία και τα συμπτώματα της ψωρίασης έχουν βρεθεί στους ασθενείς που ακολούθησαν δίαιτα χωρίς γλουτένη (όταν παρατηρείται έξαρση των συμπτωμάτων), χορτοφαγική διατροφή, μεσογειακή διατροφή και κετονική δίαιτα.

Ωστόσο κατάλληλη, τόσο για την αντιμετώπιση της ψωρίασης και των συμπτωμάτων της, όσο και για την επάρκεια των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών που κρίνονται αναγκαία, φαίνεται να είναι η Μεσογειακή διατροφή.

Δηλαδή οι ασθενείς πρέπει να αποφεύγουν την υψηλή κατανάλωση αλκοόλ, ζωικών λιπών, κόκκινου κρέατος, απλών σακχάρων, καφέ (η μέτρια κατανάλωση έως 3 φλυτζάνια την ημέρα ανακουφίζει από τα συμπτώματα της νόσου, ενώ η υψηλότερη κατανάλωση καφέ με πάνω από 4 φλυτζάνια την ημέρα επιδεινώνει τα κλινικά συμπτώματα) και τα πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα.

Συστήνεται να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες λαχανικών και φρούτων ως πηγή αντιοξειδωτικών, καθώς και φυτικά έλαια, ξηρούς καρπούς και ψάρια που παρέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Θα…



Πηγή: in.gr